ΤΩΡΑ ΒΡΕΧΕΙ ...
rss twitter Επισκεφθείτε την σελίδα μας στο facebook Επισκεφθείτε το κανάλι μας στο youtube μας
Αρχείο Ειδήσεων

ΗΠΑ: Ηλεκτρικό λεωφορείο έθεσε νέο ρεκόρ κάλυψης απόστασης με μία φόρτιση (24/9/2017) (24/09/2017)

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Proterra με έδρα την Καλιφόρνια έθεσε ένα νέο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση που καλύπτει ένα ηλεκτρικό όχημα με μία μόνο φόρτιση προτού εξαντληθεί η μπαταρία, με 1.772,2 χιλιόμετρα. Το κατόρθωμα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό δεδομένου ότι ολοκληρώθηκε με ένα λεωφορείο μήκους 12 μέτρων.

Το λεωφορείο μοντέλου Catalyst E2 Max εξοπλίστηκε με μια μπαταρία 660 κιλοβατωρών για τη δοκιμή, και σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε μόλις μία ώρα, χρησιμοποιώντας το σύστημα φόρτισης υψηλής ταχύτητας που έχουν αναπτύξει.

Το προηγούμενο ρεκόρ για απόσταση σε μία μόνο φόρτιση είχε σημειωθεί από το Schluckspecht E, ένα πειραματικό ηλεκτρικό όχημα του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών στο Όφενμπεργκ της Γερμανίας, με 1631,5 χιλιόμετρα.

«Το να σπάσουμε το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ, που σημειώθηκε από ένα επιβατικό αμάξι 46 φορές ελαφρύτερο από το βαρέως τύπου ηλεκτρικό λεωφορείο μας, είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα», δήλωσε ο επικεφαλής εμπορικός αξιωματούχος της εταιρείας, Ματ Χόρτον, σε σχετικό δελτίο τύπου.

Ενώ τα αυτοκίνητα αποτέλεσαν το πρώτο σημαντικό σημείο έμφασης όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, πλέον σημειώνεται πρόοδος σε όλα τα είδη μεταφορών για να πραγματοποιηθεί η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Πέρα από τα σαφή και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρει επίσης και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις συμβατικές επιλογές. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με αυτά που τροφοδοτούνται από φυσικό αέριο, ενώ διαθέτουν επίσης λιγότερα κινούμενα μέρη, πράγμα που σημαίνει ότι οι επισκευές είναι λιγότερο συχνές και μειώνεται το κόστος συντήρησης.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε πριν 41 λεπτά

Η Ν. Υόρκη απαιτεί από τους ιδιοκτήτες κτηρίων να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (24/9/2017) (24/09/2017)

Ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο, ανακοίνωσε νέους κανόνες που αποσκοπούν στη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της πόλης, αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες να αναβαθμίσουν τα κτήριά τους με επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα, ενώ προβλέπονται σοβαρές κυρώσεις για μη συμμόρφωση.

Τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για το ζεστό νερό και τη θέρμανση στα κτήρια αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Νέας Υόρκης, αγγίζοντας το 42% των συνολικών εκπομπών. Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν από όλους τους ιδιοκτήτες κτιρίων άνω των 2.320 τετραγωνικών μέτρων να συμμορφωθούν με τα νέα όρια για τα ορυκτά καύσιμα στα επόμενα 12 με 17 χρόνια.

Για τους περισσότερους ιδιοκτήτες, αυτό σημαίνει βελτιώσεις στους θερμοσίφωνες και άλλους θερμαντήρες νερού, τις στέγες και τα παράθυρα, τους λέβητες και τα συστήματα διανομής θερμότητας. Ωστόσο, για τα 14.500 κτήρια με τη χειρότερη απόδοση, που παράγουν σήμερα περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της πόλης, οι κανόνες απαιτούν την αναβάθμιση της απόδοσης και την αντικατάσταση εξοπλισμού.

Όταν ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ θα αποχωρήσουν από τη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού νωρίτερα αυτό το έτος, ο δήμαρχος ντε Μπλάζιο δεσμεύθηκε ότι η Νέα Υόρκη θα τηρήσει τη Συνθήκη και θα εντείνει τις δικές της προσπάθειες για να επιτύχει τον στόχο του 2050, περί 80% μείωσης των εκπομπών. Το νέο πλαίσιο κανόνων αποτελεί ένα βήμα για την τήρηση αυτής της υπόσχεσης.

«Ο χρόνος δεν είναι στο πλευρό μας. Η Νέα Υόρκη θα συνεχίσει να κάνει σημαντικές αλλαγές για να βοηθήσει στην προστασία της πόλης μας και να αποτρέψει τις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Πρέπει να εξαλείψουμε την εξάρτηση των κτιρίων από τα ορυκτά καύσιμα εδώ και τώρα. Για να το επιτύχουμε αυτό, επιβάλλουμε αναβαθμίσεις για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων μας, βοηθώντας μας να συνεχίσουμε να τηρούμε τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού. Ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην Ουάσινγκτον, δεν θα αποφύγουμε την ευθύνη μας», δήλωσε ο ντε Μπλάζιο.

Οι πιο σημαντικές μειώσεις εκπομπών της Νέας Υόρκης αναμένεται να πραγματοποιηθούν την επόμενη δεκαετία, και μέχρι το 2035 οι νέοι αυτοί στόχοι θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% σε ολόκληρη την πόλη, κάτι που ισοδυναμεί με την αφαίρεση 900.000 αυτοκινήτων από τους δρόμους. Οι κάτοικοι της πόλης θα επωφεληθούν επίσης από την εξοικονόμηση ενέργειας έως και κατά 300 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, ενώ η εφαρμογή των νέων μέτρων θα δημιουργήσει 17.000 «πράσινες» θέσεις εργασίες.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε πριν 7 ώρες

Η Νικαράγουα υπογράφει τη Συνθήκη του Παρισιού, αφήνοντας τις ΗΠΑ και Συρία ως τις μόνες χώρες εκτός συμφωνίας (23/9/2017) (23/09/2017)

Η κυβέρνηση της Νικαράγουας ετοιμάζεται να υπογράψει τη Συμφωνία του Παρισιού για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, καθιστώντας τη Συρία ως τη μοναδική χώρα που δεν συμμετέχει στη συμφωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες ως τη μόνη χώρα που είναι αποφασισμένη να αποχωρήσει από αυτήν. Ο πρόεδρος της Νικαράγουας Ντάνιελ Ορτέγκα δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης αυτή την εβδομάδα ότι η χώρα προετοιμάζεται να υπογράψει τη συμφωνία, βάσει της οποίας καθορίζεται για κάθε χώρα μεμονωμένο σχέδιο μείωσης εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Μόλις η Νικαράγουα υπογράψει τη συμφωνία, θα αφήσει τη Συρία, εν μέσω πολυετούς εμφυλίου πολέμου, ως τη μοναδική χώρα που δεν συμμετέχει στη Συνθήκη του Παρισιού. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να γίνουν η δεύτερη χώρα εκτός συμφωνίας το 2020, καθώς ο πρόεδρος Τραμπ κατέθεσε την επίσημη αίτηση στα Ηνωμένα Έθνη για να αποσυρθεί από αυτήν εντός τεσσάρων ετών, χαρακτηρίζοντάς την ως μια «κακή συμφωνία» για τις ΗΠΑ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νικαράγουα αντιστάθηκε αρχικά στη συμφωνία του Παρισιού, επειδή οι στόχοι της συμφωνίας θεωρήθηκαν πολύ χαμηλοί, σύμφωνα με τους διαπραγματευτές της. Η Νικαράγουα εκπέμπει μόλις το 0,03% του των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και παράγει ήδη πάνω από το 50% της ενέργειας της από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με στόχο να ανεβάσει αυτό το ποσοστό έως και στο 90% έως το 2020. Η κίνηση της να ενταχθεί στη συμφωνία είναι περισσότερο μία κίνηση αλληλεγγύης στους δοκιμαζόμενους ανθρώπους από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές, αλλά και ένα μέσο πίεσης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον πρόεδρο Ορτέγκα. «Πρέπει να επιδείξουμε αλληλεγγύη σε αυτόν τον μεγάλο αριθμό χωρών που είναι τα πρώτα θύματα, όλες τις χώρες της Αφρικής, της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής, της Καραϊβικής, που θα συνεχίσουν να υποφέρουν από τις καταστροφές αυτές», δήλωσε ο Ορτέγκα.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε πριν 23 ώρες

Η πρώτη καταγραφή αρνητικών θερμοκρασιών του Φθινοπώρου, το Σαββάτο 23 Σεπτεμβρίου 2017 (23/09/2017)

Κάτω από τους μηδέν βαθμούς έπεσε η θερμοκρασία σε ορισμένες ορεινές περιοχές της χώρας το ξημέρωμα του Σαββάτου 23 Σεπτεμβρίου 2017. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, οι χαμηλότερες ελάχιστες σημειώθηκαν στη Βωβούσα Ιωαννίνων (-0.7), στη Βλάστη Κοζάνης (0.2), στο Καϊμακτσαλάν (0.3), στο Μαυρολιθάρι Φωκίδας (0.7), και στο Καρπενήσι (1.3).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε χθές

Μεγάλη φωτιά στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής – Έκαψε σπίτια (22/9/2017 - 20:27) (22/09/2017)

Μνήμες από τον Αύγουστο του 2006 ξύπνησε η μεγάλη φωτιά που βρίσκεται σε εξέλιξη στη χερσόνησο της Κασσάνδρας, στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, η οποία ακόμη κι αυτή την περίοδο συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό τουριστών.

Η φωτιά ξέσπασε στις 2.30 μετά το μεσημέρι στην περιοχή της Μόλα Καλύβα και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Πυκνοί καπνοί σκέπασαν την περιοχή και είναι ορατοί από μεγάλη ακτίνα.

Κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν ότι η φωτιά προκάλεσε καταστροφές σε δύο σπίτια, ενώ στο σημείο επιχειρούν ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής, εθελοντές και κάτοικοι της περιοχής, με πολλά μηχανήματα, 15 από τα οποία διέθεσε η Περιφέρεια.

Η πυρκαγιά πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις λόγω και των ισχυρών ανέμων που επικρατούν στην περιοχή, κατακαίγοντας δασική έκταση.

Το μέτωπο της φωτιάς κινείται προς το Κασσανδρινό και τη Νέα Σκιώνη και οι φλόγες φαίνεται να πλησιάζουν σε αυλές σπιτιών.

Οι επίγειες πυροσβεστικές δυνάμεις ενισχύονται συνεχώς. Επί τόπου επιχειρούν δεκάδες πυροσβέστες και εθελοντές, την ώρα που από αέρος πραγματοποιούν ρίψεις νερού ένα ελικόπτερο κι ένα «Καναντέρ». Εξάλλου, χωματουργικά μηχανήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης βρίσκονται ή κατευθύνονται προς στην περιοχή συνδράμοντας το έργο της πυρόσβεσης.

Λίγο αργότερα εκδηλώθηκε και δεύτερη πυρκαγιά στην Κεντρική Μακεδονία, στις Σέρρες, και ειδικότερα σε δασική περιοχή του δήμου Σιντικής, όπου επιχειρούν χερσαίες δυνάμεις, αποτελούμενες από 25 πυροσβέστες με 12 οχήματα.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε χθές

«Οι κλιματικοί στόχοι της Συνθήκης του Παρισιού είναι ακόμα εφικτοί» (22/9/2017) (22/09/2017)

Νέα επιστημονική ανάλυση αποκαλύπτει ότι η ανθρωπότητα μπορεί ακόμα να επιτύχει τον εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο του περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε λιγότερο από 1,5 βαθμό Κελσίου, σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.

Ο στόχος τέθηκε το 2015 από τη Συνθήκη του Παρισιού για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, προκειμένου να αμβλύνει τα προβλήματα που δημιουργούνται από την άνοδο της μέσης θερμοκρασίας και της στάθμης της θάλασσας, καθώς και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα σε όλο τον κόσμο. Ο στόχος αυτός θεωρείται ευρέως ανέφικτος από την επιστημονική κοινότητα, με αναλύσεις να αναφέρουν ότι θα απαιτούσε εκμηδενισμό των εκπομπών άνθρακα μέσα σε επτά χρόνια.

Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι ένας μεγαλύτερος παγκόσμιος προϋπολογισμός για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μας επέτρεπε να επιτύχουμε τον στόχο του 1,5 βαθμού.

Ο οικονομολόγος κλίματος Μάικλ Γκραμπ, ο οποίος αποκάλεσε το στόχο «ασυμβίβαστο με τη δημοκρατία» το 2015, είναι επίσης υπεύθυνος για τη νέα ανάλυση. «Δείχνει όλο και πιο πιθανό ότι μπορούμε πραγματικά να επιτύχουμε τους στόχους του Παρισιού», δήλωσε ο Γκραμπ στη βρετανική εφημερίδα Guardian. «Βρισκόμαστε στη μέση μιας ενεργειακής επανάστασης», πρόσθεσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου UCL.

Η ερευνητική ομάδα αποκάλυψε ότι για να υπάρξει μια πιθανότητα 66% να επιτευχθεί ο στόχος το 2100, θα χρειαζόμασταν προϋπολογισμό άνθρακα 240 δισεκατομμυρίων τόνων, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ισχυρή και άμεση δράση, και ότι άλλα αέρια, όπως το μεθάνιο, θα περιοριστούν ανάλογα. Σύμφωνα με την ανάλυση, η μεγαλύτερη και ταχύτερη μείωση του άνθρακα είναι πιθανότερο να επιτύχει τον στόχο και γι' αυτό οι χώρες θα πρέπει ήδη από το 2018 να κάνουν τους στόχους της Συνθήκης του Παρισιού ακόμα πιο αυστηρούς.

Το πολιτικό κλίμα μπορεί να μην είναι το ιδανικό για αυτά τα μέτρα, ωστόσο, σύμφωνα με τον Γκραμπ, η απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να αποχωρήσουν οι Ηνωμένες Πολιτείες από τη Συμφωνία του Παρισιού θα έχει πρακτικά αμελητέο αντίκτυπο, επειδή οι περισσότερες πολιτείες και μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ εξακολουθούν να δεσμεύονται ότι θα τηρήσουν τους στόχους, εν μέρει επειδή το κόστος της πράσινης ενέργειας συνεχίζει να μειώνεται.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Κοντά στους 0 βαθμούς η ελάχιστη θερμοκρασία την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017 (22/09/2017)

Πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σημειώθηκαν το ξημέρωμα της Παρασκευής 22 Σεπτεμβρίου 2017 στα ορεινά της χώρας. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, οι χαμηλότερες ελάχιστες καταγράφηκαν στο Μαυρολιθάρι Φωκίδας (1), στη Βλάστη Κοζάνης (1.4), στον Παρνασσό (2.7), στο Λαιλιά Σερρών (2.9), και στο Καρπενήσι (3.1).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Σημαντική πτώση της θερμοκρασίας την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017 (21/09/2017)

Σημαντική πτώση σημείωσε η θερμοκρασία την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017, με την μέγιστη να μην ξεπερνά τους 32 βαθμούς. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών οι υψηλότερες μέγιστες καταγράφηκαν στη Λίνδο (31.4), στο Κρανίδι (30), στην Ασπροβάλτα (29.9), στον Άγιο Νικόλαο (29.4), στην Αυλίδα (29.1), και στην Ιεράπετρα (29).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Μείωση της παραγωγής και αύξηση της τιμής του καφέ εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής (21/9/2017) (21/09/2017)

Η παραγωγή καφέ μπορεί να μειωθεί λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος Gund στο Πανεπιστήμιο του Βερμόντ των ΗΠΑ. Η κλιματική αλλαγή απειλεί να εξαλείψει τα είδη των μελισσών που επικονιάζουν τα καφεόδεντρα και να μειώσει τις περιοχές καλλιέργειας καφέ σε όλον τον πλανήτη.

Συγκεκριμένα, η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί να μειώσει τις περιοχές καλλιέργειας καφέ στη Λατινική Αμερική έως και κατά 88% μέχρι το 2050, με τη Νικαράγουα, τη Βενεζουέλα και την Ονδούρα να αναμένουν τη μεγαλύτερη πτώση, σύμφωνα με τα υπολογιστικά μοντέλα. Εκτός από τον αντίκτυπό της στη Λατινική Αμερική, τη μεγαλύτερη περιοχή παραγωγής καφέ στον κόσμο, η κλιματική αλλαγή αναμένεται επίσης να επηρεάσει τις περιοχές καλλιέργειας καφέ στην Αφρική και την Ασία.

Αυτό σημαίνει ότι ο καφές μπορεί να γίνει λιγότερο διαθέσιμος και παράλληλα ακριβότερος, επηρεάζοντας επίσης το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων που εξαρτώνται από τη βιομηχανία καφέ. Περίπου 25 εκατομμύρια αγρότες σε 60 χώρες παγκοσμίως καλλιεργούν καφέ, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι μικροκαλλιεργητές.

Σύμφωνα με τα υπολογιστικά μοντέλα των ερευνητών, οι υψηλές θερμοκρασίες θα οδηγήσουν πολλαπλά είδη μελισσών που επικονιάζουν τον καφέ να απομακρυνθούν ή να εξαφανιστούν. Το καφεόδεντρο μπορεί να επικονιαστεί μόνο του και να παράγει μερικούς καρπούς χωρίς τη βοήθεια μελισσών στα άνθη τους, αλλά η παραγωγή τείνει να είναι μεγαλύτερη όταν μεταφέρεται γύρη μεταξύ των φυτών από επικονιαστές. Οι καρποί μάλιστα είναι μεγαλύτεροι και βαρύτεροι αν επικονιαστούν με αυτό τον τρόπο.

«Τα δύο τρίτα των πιο πολύτιμων βασικών προϊόντων στη γη βασίζονται σε μέλισσες και άλλους επικονιαστές», δήλωσε ο ερευνητής Τέιλορ Ρίκετς. «Οι επικονιαστές είναι οι βασικοί και σιωπηλοί ήρωες του παγκόσμιου συστήματος τροφίμων μας», πρόσθεσε.

Η διατήρηση των ενδιαιτημάτων για τις άγριες μέλισσες στις περιοχές καλλιέργειας καφέ, η καλλιέργεια καφέ κάτω από τη σκιά των δένδρων για την παροχή βιοτόπων για επικονιαστές και την ψύξη των φυτών, καθώς και η μετάβαση σε άλλο είδος καλλιέργειας συγκαταλέγονται στις στρατηγικές που μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους καλλιεργητές καφέ, καταλήγει η έρευνα.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Τοπικές βροχές στη Δυτική Ελλάδα (21/09/2017)

Τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες εκδηλώθηκαν την Τετάρτη 20/09/2017 στη Δυτική Ελλάδα. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, τα μεγαλύτερα ύψη βροχόπτωησς κατεγράφησαν στις περιοχές: Άρτα 20 mm, Λάππα Αχαΐας 18 mm, Πάργα και Φλάμπουρα Πρέβεζας 7 mm, Ωλενία Αχαΐας και Αγρίνιο 7 mm.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Οι μέγιστες θερμοκρασίες της Τετάρτης 20/09/2017 (21/09/2017)

Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, οι υψηλότερες μέγιστες θερμοκρασίες το μεσημέρι της Τετάρτης 20/09/2017 καταγράφηκαν στη Σητεία (36.9 C), στον Πλατανιά Χανίων (35.9 C), στο Κολυμπάρι Χανίων (35.7 C), στον Απόλλωνα Νάξου (35.5 C), στα Καρδάμυλα (35.4 C), στο Άργος (35.3 C), στο Θεολόγο Φθιώτιδας και στη Λίνδο Ρόδου (35.2 C).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Χιλή: Δημιουργία προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής γύρω από το νησί του Πάσχα (20/09/2017)

Η πρόεδρος της Χιλής Μισέλ Μπατσελέ δημιούργησε επίσημα ένα θαλάσσιο καταφύγιο 740.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων γύρω από το απομακρυσμένο νησί του Πάσχα, μια κίνηση που θα προστατεύσει δεκάδες είδη μοναδικά στον πλανήτη.

Η ιστορική κίνηση ακολουθεί πέντε χρόνια εντατικών προσπαθειών διαφόρων περιβαλλοντικών οργανώσεων και των ίδιων των κατοίκων Ράπα Νούι του νησιού του Πάσχα, γνωστού ως το πιο απομονωμένο νησί στον κόσμο και ως Μνημείο Παγκόσμιο Κληρονομιάς από την UNESCO για τα μυστήρια πέτρινα αγάλματα γνωστά ως Μοάι.

Η δημιουργία της θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής «Ράπα Νούι Ραχούι» περιορίζει την εμπορική αλιεία και την υποβρύχια εξόρυξη, επιτρέποντας παράλληλα στους τοπικούς αλιείς να συνεχίσουν να βιοπορίζονται από την θαλάσσια ζωή.

«Η συμμετοχή του κοινού οδηγεί σε καλύτερη πολιτική με μια βαθύτερη σύνδεση με εκείνους που επηρεάζονται από αυτή, και έχουμε από καιρό δεσμευτεί για διαβούλευση με τους Ράπα Νούι», δήλωσε ο Μαρσέλο Μένα, υπουργός Περιβάλλοντος της Χιλής. «Αυτό οδήγησε σε ψηφοφορία για την έγκριση αυτής της θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής, περιορίζοντας τις τεχνικές εξόρυξης σε εκείνες που είναι παραδοσιακές για τους αυτόχθονες».

Το 2015, η πρόεδρος Μπατσελέ δεσμεύθηκε για πρώτη φορά να δημιουργήσει το θαλάσσιο πάρκο, μετά από άσκηση πίεσης από τους κατοίκους του νησιού που βρίσκεται περίπου 3.800 χιλιόμετρα δυτικά του Σαντιάγο. Νωρίτερα το Σεπτέμβριο, το 73% των ψηφοφόρων στο νησί ενέκριναν τη δημιουργία του.

Σύμφωνα με περιβαλλοντικές οργανώσεις που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία, το θαλάσσιο πάρκο θα φιλοξενεί πολλά απειλούμενα είδη, όπως σπάνια είδη καρχαρία και τόνου, ενώ τουλάχιστον 142 είδη ψαριών στην προστατευόμενη περιοχή δεν εμφανίζονται πουθενά αλλού στον πλανήτη.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 4 μέρες πριν

Μικρή υποχώρηση της θερμοκρασίας την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017 (19/09/2017)

Υποχώρησαν ελαφρά οι μέγιστες θερμοκρασίες την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, οι υψηλότερες μέγιστες καταγράφηκαν στο Γαλαξίδι (38.2), στη Μακρακώμη Φθιώτιδας (38.2), στη Σπάρτη (38.2), στη Βαγιονιά Ηρακλείου (37.9), και στο Σπήλι Ρεθύμνου (37.9).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν

Αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά μείωση του κόστους ανά χιλιόμετρο (19/9/2017) (19/09/2017)

inShare

Η μέση τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε το 2016 παγκοσμίως, αλλά αυτό δεν αποτελεί αιτία ανησυχίας, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), καθώς το κόστος ανά χιλιόμετρο έχει πτωτική τάση, με αποτέλεσμα ο αγοραστής να λαμβάνει μεγαλύτερη αξία για κάθε ευρώ που ξοδεύει.

Η μέση τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδό της το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του οργανισμού, με τίτλο «Παγκόσμιες Ενεργειακές Επενδύσεις 2017». Τα επόμενα πέντε χρόνια, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σταθερά, μια τάση που κανονικά θα ήταν ανησυχητική, δεδομένου ότι η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτρική ενέργεια είναι ένας από τους σημαντικότερους τρόπους για να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, ενώ οι υψηλότερες τιμές αντικατοπτρίζουν την «ταχύτερη ανάπτυξη σε πιο ακριβά μοντέλα», δεν «λαμβάνουν υπ’ όψιν τις αυξήσεις στην εμβέλεια οδήγησης μέσω βελτιώσεων των μπαταριών», αναφέρει η έκθεση.

Το 2012, τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν κόστος κατά μέσο όρο 335 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το 2016 ο αριθμός αυτός ήταν πιο κοντά στα 210 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Επίσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ακριβά, ταυτόχρονα γίνονται όλο και πιο λειτουργικά. Ενδεικτικά, η μέση τιμή ανά χιλιόμετρο οδήγησης μειώθηκε κατά 6% το 2016, σύμφωνα με την έκθεση.

Τα στοιχεία της έκθεσης υπολογίζουν μόνο μοντέλα του 2016, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 ήταν ένα εξαιρετικό έτος προόδου για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα μεγάλων αποστάσεων, καθώς τόσο το Chevrolet Bolt όσο και το μοντέλο Tesla 3 κυκλοφόρησαν στην αγορά, γεγονός που ενδεχομένως θα ωθήσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς. Παρ’ όλο που η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων το 2016, η ανάπτυξη της αγοράς επιβραδύνθηκε ουσιαστικά στο 60% το 2016, από 77% το 2015.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν

Γαλλία: Νέες επιδοτήσεις για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (19/9/2017) (19/09/2017)

Η γαλλική κυβέρνηση βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού νέων κινήτρων και φόρων για την προώθηση της αντικατάστασης των οχημάτων βενζίνης και ντίζελ, καθώς και την αύξηση της μόνωσης για την εξοικονόμηση ενέργειας στα σπίτια, με παράλληλη αύξηση του φόρου άνθρακα. Οι προτάσεις ανακοινώθηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικολά Ουλό στην εφημερίδα Libération.

Ο επικείμενος προϋπολογισμός θα καλύψει μια σειρά μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού του 2015, τη μείωση της ρύπανσης και τη βοήθεια των οικογενειών με χαμηλό εισόδημα.

Σήμερα, οι οικογένειες χαμηλού εισοδήματος στη Γαλλία έχουν πρόσβαση σε φορολογική ελάφρυνση 500-1.000 ευρώ αν στραφούν σε λιγότερο ρυπογόνα οχήματα όπως τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα. Εάν οι προτάσεις του Ουλό γίνουν δεκτές, τα κίνητρα αυτά θα είναι διαθέσιμα από το 2018 σε όλους τους πολίτες με οχήματα με κινητήρες βενζίνης πριν το 1997 και κινητήρες ντίζελ πριν το 2001. Το ποσό για τις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος θα διπλασιαστεί σε 2.000 ευρώ.

Από τα τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα στη Γαλλία που πληρούν τα κριτήρια αυτά, ο Ουλό ελπίζει ότι τα 100.000 μπορούν να αντικατασταθούν το επόμενο έτος με καινούρια ή μεταχειρισμένα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα και άλλους ρύπους.

Πέρα από το κίνητρα για οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ο Ουλό προτείνει επίσης πιστώσεις για τη μόνωση κατοικιών, οι οποίες θα καταβληθούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης. Επιχορηγήσεις έως και 3.000 ευρώ θα προσφερθούν επίσης σε οικογένειες χαμηλού εισοδήματος που αλλάζουν από παλαιά συστήματα θέρμανσης πετρελαίου ντίζελ σε νεότερες, καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως αντλίες θερμότητας.

Το σχέδιο του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν για τη μείωση της γραφειοκρατίας στον κλάδο των κατασκευών δημιούργησει ανησυχίες ότι οι απαιτήσεις μόνωσης για τα νέα κτίρια μπορεί να χαλαρώσουν, αλλά ο Ουλό διαβεβαίωσε ότι αυτό δε θα συμβεί.

Η κυβέρνηση θα πιέσει επίσης σκληρότερα τις επιχειρήσεις να γίνουν πιο «πράσινες», με τον φόρο άνθρακα της χώρας να αυξάνεται από 30,50 σε 44,60 ευρώ ανά τόνο το 2018, και τελικά στα 100 ευρώ ανά τόνο το 2030.

Εξάλλου, η γαλλική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να καταργήσει σταδιακά όλη την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου μέχρι το 2040 (αν και το μεγαλύτερο ποσοστό της κατανάλωσής της προέρχεται από εισαγωγές), και να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν


Χάρτης METEONET Χάρτης UV Ιστιοπλοϊκοί χάρτες Πρόγνωση Ύψους Κύματος Χάρτης Κεραυνών
Κάμερες Πεντέλης Χάρτης Αττικής Χάρτης Ευρώπης Χάρτης παραλιών Εργαλεία
Τελευταία ενημέρωση προγνώσεων πριν 11 ώρες